جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 10 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۶:۲۴:۳۴

شگفتی بلژیکی‎ها از توانمندی‎های بندر شهیدرجایی

باشگاه خبری فراساحل: فرانسوا دوله سفیر بلژیک گفت:ارتباط بین دو بندر شهیدرجایی و بندر آنتورپ بلژیک تاریخی است و این ارتباطات همواره تداوم دارد. یک هیأت بلژیکی متشکل از سفیر و مدیران ارشد بندری این کشور در سفر به استان هرمزگان، از بندر شهیدرجایی به عنوان دروازه طلايی اقتصاد ايران بازديد کردند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "فرانسوا دُله" سفیر کشور بلژیک در تهران با حضور در بندرشهيد رجايي از امکانات و قابليت‌هاي این منطقه ويژه اقتصادي، اسکله‎هاي 40گانه آن و تجهيزات تخليه و بارگيري کالا در بزرگترين بندر تجاري ايران بازديد کرد. "تام مونبالیو" معاون امور بندری و "کریستف واترشوت" مدیر اجرایی و امور بین الملل بندر آنتوِرپ، اعضای هیأت همراه سفیر بلژیک را تشکیل می‎دادند. همچنین "سید نورالدین واحدپور" رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان هرمزگان نیز در این بازدید هیأت مذکور را همراهی می‌کرد. اراضي پشتيباني، ترمينال‎هاي 1 و 2 کانتينري، ترمينال‎هاي جنرال کارگو (کالاهاي متفرقه و عمومي)، همچنين اراضي 200 هکتاري (محوطه هاي انبار و دپوي مواد معدني صادراتي) و بندر نفتي خليج فارس از جمله بخش هايي بود که مورد بازدید قرار گرفت.
این هیأت در نشستی مشترک با مديران ارشد حوزه عملياتي بندر شهيد رجايي به بحث وتبادل نظر پرداختند و از نزديک با ظرفيت‌هاي موجود در اين بندر به منظور يافتن نقاط همکاري آشنا شدند. "فرانسوا دوله" سفیر بلژیک طی سخنانی گفت: ارتباط بین دو بندر شهیدرجایی و بندر آنتورپ بلژیک تاریخی است و این ارتباطات همواره تداوم دارد. وی افزود: ما به دنبال توسعه روابط بین دو کشور هستیم و هم اکنون شرایط بسیار مساعدی برای این امر فراهم شده است. سفیر بلژیک خاطرنشان کرد: برای روابط گسترده‎تر و ایجاد ارتباطات بسیار علاقمند هستیم و در این سفر زمینه های توسعه بنادر را بررسی کردیم. "محمد علي اصل سعيدي پور" معاون امور بندري و منطقه ويژه اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان نیز گزارشي مبسوط از ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي بندر شهيد رجايي و همچنين آخر دستاوردهاي عملياتي اين بندر را به هیأت اروپایی ارايه کرد. سعیدی پور همچنین در حاشیه این نشست طی مصاحبه‌ای گفت: گستردگی سواحل هرمزگان و توانمندی‌های بندر شهید رجایی باعث تعجب مقامات بندری بلژیک شد. وی ضمن اشاره به آمادگی هیأت بلژیکی برای افزایش همکاری‌های دوجانبه، افزود: در همین رابطه برنامه داریم تا زمینه‌های تجارت بندری و گردشگری اهداف پیش‌بینی شده را به فعلیت برسانیم. این مقام مسئول ضمن بیان این مطلب که بلژیک یکی از مراکز آموزش نیروهای متخصص دریایی و بندری محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از همکاران بنادر هرمزگان تحصیل کرده این کشور هستند، فرصتی مناسب برای تربیت نیروی انسانی بیشتر در پیش است. اين هيأت اروپایی قرار است در ادامه سفر خود، از ظرفیت‌های دریایی و بندری منطقه آزاد قشم نیز بازديد کند. لازم به ذکر است، بندر آنتورپ بلژیک سومین بندر بزرگ اروپا محسوب می‌شود. این بندر به عنوان یکی از بزرگترین بنادر تخلیه و بارگیری کالا در سطح جهان، نقشی اساسی در اقتصاد بلژيك دارد.



  کد خبر : 753
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :